Čištění laku - clay

Infobar icon

 

Nakupte výrobky AUTOGLYM v hodnotě 2100,-Kč a my vám přidáme MAGMU v hodnotě 575,-Kč zdarma!!

 

 
 
 
 

Čištění laku - clay

Čistenie laku - clayČištění laku pomocí speciální čistící plastelíny (clay).

Jedním z nejdůležitějších  kroků při celkové údržbě vozidla je čištění laku pomocí čistící plastelíny, tzv. clay. Navzdory tomu stále mnoho lidí neví jak je tento krok podstatný a důležitý. Vědět proč a jak používat clay je klíčem k dobrým výsledkům. Použití clay je ten nejúčinnější způsob jakým dokážete odstranit nečistoty z laku vašeho vozidla. Někteří lidé se raději rozhodnou pro intenzivní leštění s orbitální nebo rotační leštičkou, ale tento postup může laku vašeho auta více uškodit než pomoci, jestli nepoužijete nedříve clay.

Důvod, proč je to tak je, že musíte dlouho a důsledně leštit, aby jste odstranili všechny kontaminanty, které jsou navázány na lak. Takový postup zbytečně zredukuje hroubku průhledné části laku. Při častém opakování tohoto procesu můžete dokonce odstranit celou vrstvu čirého laku, a v takovém případě vystavujete lak vážnému poškození.

Čištění auta pomocí speciální plastelíny (clay) snadno a bezpečně odstraní téměř všechny kontaminanty z vašeho laku, bez potřeby přílišného leštění čiré vrstvy laku. Jestliže potřebujete i po vyčištění plastelínou udělat korekci laku leštěním, tak takový postup vám umožňuje jenom minimální leštění, a výrazně tím prodlužuje životnost laku. Při takovém postupu bude i výsledek vaší práce a vzhled vozu omnoho lepší než bez použití kroku s čistící plastelínou.

Použijte clay na úplně nové vozidlo.

Jsou automobiloví nadšenci, kteří jsou si vědomi užitečnosti použití čistící plastelíny na autech, ale nemají ponětí o tom, jak užitečné je její použití na úplně novém autě. Ano, na úplně novém autě! Jde totiž o to, že nová auta přicházejí s různými druhy kontaminantů na laku. Všechno od železničního prachu, průmyslového spádu a jiných věcí, které nechcete, aby byli na vašem laku. Pokud začnete voskovat lak bez procesu použití čistící plastelíny, takovým způsobem v podstatě zakonzervujete všechny kontaminanty na laku.

Nedávno jsme přešli procesem čištění celkem nového Golfu VII plastelínou. Byli jsme doslova šokováni, jak byl špinavý lak tohoto úplně nového auta, i když pohled zblízka to neodhalil. Lak vypadal být hladký, ale po použití čistící plastelíny jsme z něho vybrali tolik špíny, až jsme byli rádi, že jsme clay vůbec použili. Proto by jste měli očistit i úplně nové auto použitím clay dříve, než budete vytvářet ochrannou vrstvu syntetickým, karnaubským voskem nebo sealantem.

Samozřejmě, tento proces je omnoho důležitější pro starší auta a auta parkována venku, jelikož ty jsou více vystaveny přírodním elementům. Taktéž přijete na to, že vrchní část vašeho auta (kapota, střecha a dveře batožinového prostoru) má největší množství kontaminantů. Špína prakticky leží na povrchu a znečišťuje lak více než na bočních panelech. Kapota snáší většinu kontaminace. Teplo motoru otevírá póry laku více než na střeše nebo na dveřích batožinového prostoru, a tak je to nejvíce kontaminovaná část vašeho auta.

Kontaminaci laku dokážete zjistit velmi snadno.

Přejděte pomaly rukou po čistém a suchém laku. V devíti případech z deseti pocítíte něco jako drobné zrnka zachycené na povrchu laku. Skoro jako naširoko roztroušené drobné částečky ze šmirglového papíru. Dalším způsobem je použití tenkého plástu, jakým je např. igelitová taška. Dejte si tašku na ruku a přejděte ní po laku. Jestli jste nikdy nepoužili na čištění plastelínu, zaručujeme vám, že na 100% pocítíte tyto malé kontaminace. Ve skutečnosti, jestli umyjete a navoskujete auto i s použitím čističe na lak, i tak pocítíte drsnost na povrchu laku. A to i po voskování. Toto přináší do rozpaků mnoho nezkušených automobilových nadšenců. Neumí pochopit, proč je lak tak drsný a proč se ty maličké částečky nečistot neztratí voskováním. Tu to máte! Musíte použít clay na jejich odstranění.

Buďte ale opatrni při používání plastelíny, ať vám nespadne na zem. Jestli vám spadne můžete ji považovat za nepoužitelnou, jedině pokud by jste opatrně odřezali a odstranili vrstvu na plastelíně, která se dotkla země. Zdůrazňujeme, buďte opatrni! Pokud nebudete dávat pozor, tak kontaminanty na plastelíně samotné můžou poškrábat lak. Doporučujeme takový clay, po odstranění kontaminované části, raději použít na čištění vnitřku disků. 

Kupte si kompletní sadu Meguiars Smooth Surface Clay Kit s lubrikantem a kvalitní čistící plastelínou (clay) a postupujte dle pokynů.

  1. Dostatečně lubrikujte lak vozidla a nikdy s lubrikací laku nešetřete.
  2. Jemně čistěte povrch laku s vytvarovanou plackou čistící plastelíny.
  3. Po vyčištění utřete s přiloženou mikrovláknovou utěrkou všechny usazeniny po plastelíně.
  4. Uschovejte clay do uzavíratelného boxu. Clay - čistící plastelína

Když jste hotovi, budete mít dokonale čistý a hladký povrch připraven pro následní korekci laku leštěním nebo pro vytvoření ochranné vrstvy voskováním. Konečný výsledek bude omnoho lepší, bude trvat déle a vypadal lépe jaky kdyby jste přeskočili proces čištění plastelínou. A nezapomínejme na to, že budete na svou práci omnoho více hrdí.

Clay po použití vždy uskladněte nejlépe v uzavíratelném plastovém boxu.

Náš Tip: pro čištění neudržovaného laku a starých nečistot použijte Meguiars Detailing Clay Aggressive 200g.

Náš Tip: pro čištění pravidelně udržovaného laku a na nová vozidla použijte Meguiars Detailing Clay Mild 200g.